Home Simpanan Ketahui Tips dan Strategi Menyimpan Bagi Tahun 2020

Ketahui Tips dan Strategi Menyimpan Bagi Tahun 2020

2797
0
Spread the love
Selamat Tahun 2020 Team Smart Kewangan ucapkan kepada semua. Pastinya tahun baru 2020 membuka lembaran baru kepada semua untuk lebih ke depan dan mengambil strategi dan teknik baru untuk pengurusan kewangan anda.

Sudah tetapkan goal dan matlamat kewangan 2020 dan ke depan? Jika jawapannya sudah, tahniah! kami ucapkan. Tetapi jika belum belum terlambat lagi untuk anda mulakan harini.

Untuk posting kali ini, kami kongsikan kepada anda strategi dan tips untuk matlamat @ goal simpanan 2020 anda.

Menyimpan wang adalah seperti anda keluar bekerja. Anda mungkin merungut dan mengeluh sepanjang jalan anda melalui itu, tetapi anda akan merasa lega dan pada akhirnya khususnya bila dapat gaji.

Siapa yang tidak ingin mempunyai lebih banyak wang dalam akaun bank mereka?Tidak kiralah sama ada tunai yang ada itu untuk sesuatu yang menyeronokkan, atau cadangan untuk digunakan dalam hal kecemasan atau bekal untuk masa depan, menambah simpanan anda adalah penting.

Memasuki ke tahun baru, kami inginkan anda dipersiapkan dengan senjata “tahu-bagaimana” untuk memperkasakan akaun simpanan anda.

Berikut adalah LAPAN tips dan strategi;

1Tabung Kecemasan Sebagai Keutamaan
Dana @ tabung Kecemasan dana adalah ‘jaket keselamatan’ kewangan anda. Perbelanjaan di luar jangka kemungkinan akan ada. Jadi, anda harus bijak untuk mempunyai wang yang disimpan untuk saat-saat di luar jangka terjadi.

2

Gandakan Tunai Anda Dengan Cepat                                                    Wang tunai kebiasaanya hanya bertambah perlahan tanpa strategi dan teknik yang betul. Justeru, bagi menggandakan tunai yang ada dengan cepat, anda boleh menggunakan teknik-teknik seperti melabur di tempat yang memberi pulangan berganda dan sebagainya.

3Mencabar Diri anda untuk Mengurangkan Perbelanjaan                          Jika anda ingin menyimpan wang, sudah cukup jelas, anda akan perlu untuk mengurangkan perbelanjaan. Salah satu cara untuk mencapainya adalah dengan mengambil cabaran “tiada perbelanjaan” khususnya bagi perkara-perkara kehendak yang tidak perlu..

4

Bersenang-Senang dan Berseronok Tanpa Mengusik Wallet Anda
Kadang-kadang kita fikirkan mustahil untuk memiliki kehidupan sosial — atau menghibur anak-anak anda atau merawat diri untuk sesuatu yang menyeronokkan tanpa menghabiskan banyak wang. Selalu yang kita fikirkan mesti kena keluarkan banyak duit.
Tapi penyelesaian kepada ini tidaklah anda perlu kuncikan diri di dalam rumah anda dan kemudian berasa kebosanan. Sebenarnya, anda boleh mencari hiburan itu tanpa mengeluarkan banyak duit pun. Buku ini senarai 100 aktiviti bebas untuk melakukan sesuatu untuk mengisi hari-hari lapang untuk keseronokan untuk diri dan bersama keluarga tetapi dalam masa yang sama anda perlu untuk menyimpan wang.

5
Memikirkan Kembali Kira-kira Kehidupan Anda
Rumah kebiasaannya merupakan belanja bulanan terbesar yang dihadapi kebanyakkan orang. Ya, anda harus memiliki tempat berteduh , tetapi dengan memikirkan ‘keluar-dari-kotak’ boleh membantu anda mengurangkan bayaran sewa-beli anda.

6
Menyimpan Wang di Rumah
Kemungkinan, ada beberapa peluang untuk anda menyimpan wang di rumah anda. Ambil contoh tempat di mana anda tinggal, ini adalah beberapa cara mudah untuk menyimpan wang di sekitar rumah. Dengan melihat kembali tabiat pada makanan, kemudahan, pakaian dan peralatan pembersihan, anda boleh sebenarnya boleh turunkan perbelanjaan anda dan menambahkan wang simpanan anda!

7
Dapatkan Tawaran Penerbangan Yang Terbaik
Sukar juga untuk bersantai apabila anda perlu menghabiskan belanja pada harga tiket dan anda tidak dapat menikmati keseonokan di pantai.
Simpan wang pada perjalanan yang akan datang dengan mengambil strategi tentang tarikh bila anda membuat penerbangan anda. Mengetahui hari yang paling murah untuk terbang akan membantu anda mempunyai tunai yang lebih berbanding anda perlu membayar lebih pada hal yang sama. Selain itu, boleh cuba untuk tidak menghabiskan semua simpanan anda pada cenderamata apabila melancong.

8
‘Smart’ Untuk Pembelian Kereta Mendatang Anda
Ketika sampai waktunya untuk anda membeli kereta, mengambil langkah dengan memilih ‘sesuatu yang baru untuk anda’ berbanding yang baru boleh membantu anda menyelamatkan ribuan ringgit mungkin boleh mencecah puluhan ribu ringgit. Rujuk sini untuk panduan utama untuk membeli sebuah kereta yang terpakai, ianya memberikan tips bila, di mana dan apa untuk membantu anda memilih kereta idaman anda seterusnya.

Ayuh mulakan sekarang! Selamat menabung

Jangan lupa sharekan kepada rakan-rakan anda

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here